سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که در انتخاب برادران، ارزیابی را مقدّم ندارد، فریب خوردگیْ او را به مصاحبت با بدکاران می کشاند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :20
کل بازدید :89517
تعداد کل یاداشته ها : 63
103/2/5
9:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
فرهنگ شیرزادی[34]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اگر شما هم از کاربران پر و پا قرص اینترنت هستید، به طور یقین لیست ارزشمندی از اسامی و آدرس سایت های مورد علاقه خود را در ستون Favorites نگه داری می کنید. بسیاری از کاربران از این مساله گلایه مند هستند که با عوض کردن ویندوز و نصب یک ویندوز جدید، لیست سایت های مورد علاقه آنها در ستون Favorites از بین می رود. در این ترفند قصد داریم، چگونگی BackUp گرفتن از آدرس ها و اطلاعات موجود در این ستون را آموزش دهیم.
در ابتدا برنامه Internet Explorer خود را باز کنید و از منوی File ، گزینه Import and Export … را انتخاب کنید سپس بر روی Next کلیک کنید و از لیست موجود Export Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. پس از مشاهده لیست آدرس سایت ها و تعیین محلی برای ذخیره شدن فایل BackUp ، بر روی Finish کلیک کنید. خب کار تمام است! هم اکنون شما از منوی Favorites خود یک نسخه پشتیبان در اختیار دارید.
برای استفاده از این نسخه پشتیبان در یک ویندوز جدید، در برنامه Internet Explorer از منوی File ، گزینه Import and Export … را انتخاب و سپس از لیست موجود Import Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. سپس محل ذخیره فایل BackUp در سیستم خود را نیز وارد کنید و کار را به پایان برسانید. شما همچین می توانید این نسخه بک آپ را که یک فایل HTML است به کامپیوتر دیگری برده و در آنجا Import کنید


  
  

  در این مقاله کوتاه، با چند نکته کاربردی و سودمند در نرم افزار Microsoft Word آشنا می شوید.
ضد حال:من طی هفت- هشت سال کار با Word، مجموعه کاملی از کلمات AutoCorrect را جمع آوری کرده ام که به نظر خودم خیلی ارزشمنده. مثلاً خیلی از اشتباه های رایج در تایپ فارسی از جمله کلماتی که با <نیم فاصله> باید نوشته شوند ولی نمی شوند (مثل می رود، می شود و غیره) در این مجموعه تعریف شده است. حالا می خوام بدونم چه جوری می تونم این مجموعه رو در قالب یک فایل نگهداری کنم تا هم Backup داشته باشم هم بتونم به کامپیوترهای دیگه منتقل کنم؟

چاره:البته این ضدحال نیست. ولی اگر فایلتون را از دست بدید، ضدحال بزرگی می شه! البته به خاطر این دوراندیشی و ذکاوتی که به خرج دادید به شما تبریک می گم. قول بدین وقتی راه حل این کار رو بهتون یاد دادم، یه کپی هم از اون فایلتون برای ما بفرستین! ولی خارج از شوخی، مایکروسافت ابزاری را برای انتقال فایل AutoCorrect به کامپیوتری دیگر تدارک دیده، اما لابه لای صفحات وب سایتش گم و گور شده. اگر از Word 2000 استفاده می کنید، این ابزار که فایلی است به نام Macros9.dot را تحت عنوان Word 2000 Supplemental Macros جستجو و پیدا کنید. در این ماکرو، برنامه Backup گرفتن از فایل AutoCorrect تعریف شده است. بعد از نصب ماکرو (که احتمالاً در فولدر Samples زیر فولدر Microsoft کپی می شود) باید آن را باز کنید.
برای این منظور، در برنامه Word منوی File و سپس گزینه Open را کلیک کنید. از فهرست کشویی File of Type گزینه (Document Template (*.dot را انتخاب کنید و سعی کنید فایل Macros9.dot را پیدا کنید. بعد از کلیک روی Open، کادر محاوره Security Warning ظاهر می شود که با انتخاب گزینه Always trust به آن پاسخ بدهید. روی Enable Macros کلیک کنید تا ماکرو باز شود. برای اجرا ماکروی Backup، روی Sample Macros در جعبه کوچک ماکروها کلیک کنید و AutoCorrect Utility را برگزینید. حالا دکمه Backup را بزنید و مراحل را دنبال کنیداگر از Word 2002 یا Word 2003 استفاده می کنید، احتمالاً این ماکرو قبلاً در سیستم تان نصب شده است. برای اطمینان از این موضوع، با استفاده از قابلیت جستجوی Word به دنبال فایل Support.dot بگردید.
اگر ماکرو قبلاً در سیستم تان نصب نشده بود، می توانید با اجرای برنامه نصب Office از قسمت Add/Remove Programs در کنترل پنل به نصب این ماکرو بپردازید.
برای این منظور، بعد از بالا آمدن برنامه Setup آفیس، گزینه Add or Remove Features را انتخاب و روی Next کلیک کنید. شاخه Microsoft Word را پیدا و باز کنید. از قسمت Wizards and Templates گزینه More Templates and Macros را علامت زده و Run from my Computer را انتخاب کنید. در پایان، دکمه Update را بزنید. حالا فایل Support.dot در سیستم شما نصب شده است. برای باز کردن این فایل و اجرای ماکرو، همان کارهایی را که در بالا گفتیم انجام دهید.
چسباندن متن بدون فرمت
ضد حال:کار من جمع آوری اطلاعات و اخبار روزانه از سایت های مختلف اینترنت است. یعنی این که به سایت های مورد نظرم سر می زنم و هر جا مطلب به دردبخوری دیدم انتخاب می کنم. بعد کپی می کنم و میام تو Word می چسبونم. این جوری نهایتاً یه فایل Word دارم که توش پُره از مطالبی که از سایت های مختلف جمع کرده ام. منتها بدی این روش اینه که هر کدوم از قسمت ها فرمت متفاوتی دارن. در واقع، هر سایتی با فرمت خاص خودش مطالبش رو نوشته که وقتی میاریم تو Word یه چیز هچل هفتی می شه. اگه یک راه به من نشون بدین که بشه فقط خود متن رو توی Word بیاریم، بدون فرمت و آت و آشغالایی که به وب مربوطه، تا آخر عمرم دعاتون می کنم.
چاره:من می خوام نه یک راه، نه دو راه، بلکه سه راه نشونتون بدم تا خیالم از بابت دنیا و آخرت راحت بشه. دمِ دست ترین راه اینه که متن تان را از طریق گزینه Paste Special در منوی Edit داخل Word بیاورید (نه گزینه Paste ) بعد از انتخاب این گزینه، کادر محاوره ای باز می شود که باید از آن گزینه Unformatted Text را انتخاب کنید. با این کار، فقط متن شما در Word چسبانده می شود بدون این که فرمت و شکل و شمایل های وبی، مزاحم کارتان شوند.
راه دوم این است که برای همین گزینه Paste Special یک ماکرو درست کنید تا مجبور نباشید هر دفعه به سراغ منوها بروید. مختصراً عرض می کنم که ماکرو مجموعه ای از اعمال و فرامین است که برای انجام آن ها یک کلید از صفحه کلید یا یک دکمه از خط ابزار را فشار می دهید. یعنی مثلاً به جای این که ماوس را بردارید و اعمال گفته شده را انجام دهید، می توانید یک ماکرو تعریف کنید و آن را به کلید مثلاً Alt+F1 اختصاص دهید. در این صورت با زدن کلید Alt+F1 انگار که تمام مراحل فوق را انجام داده اید. درست کردن ماکرو اصلاً کار سختی نیست، در کادر ضمیمه بالا روش ساخت آن توضیح داده شده است.
روش دیگر در Word 2002 (همان Word XP) قابل استفاده است. از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کرده و بعد از ظاهر شدن کادر محاوره مربوطه، به صفحه Edit بروید. در این جا گزینه Show Paste Options buttons را علامت بزنید و Ok کنید. حالا هر وقت چیزی را در Word می چسبانید (مثلاً با زدن کلید Ctrl+V، کلید سمت راست ماوس، یا حتی شیوه کشیدن و رها کردن)، یک دکمه کوچک ظاهر می شود که با کلیک روی آن می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید از جمله Keep Text Only که همان چیزی است که شما می خواهید.


  
  

چهره خود را پسورد قرار دهید

این برنامه مخصوص جلوگیری از دسترسی و ورود کودکان , اعضای خانواده و دیگر افراد به کامپیوتر شما طراحی شده است . FaceCode تنها برنامه ای است که هویت واقعی شخص را تشخیص می دهد این FaceCode تنها از یک WebCam ساده استفاده میکند و دلازم نیست که کاربر نام کاربر و رمز عبور را وارد کند

FaceCode از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می کند. FaceCode کاربران موجود اجازه ورود داده و از ورود دیگران جلوگیری کرده حتی اگر آنها User و Password شما را داشته باشند.
استفاده از هوش مصنوعی در FaceCode آن را به اولین برنامه پیشرفته تشخیص صوت برای استفاده خانگی و اداری تبدیل کرده است.
مزایای کلیدی FaceCode:
کاملا امن و قابل اطمینان
جلوگیری از دسترسی دیگران
ورود اتوماتیک
هوش مصنوعی
User Friendly بودن


91/6/7::: 6:8 ص
نظر()
  
  
نصب فونت فارسی در لینوکس:


موارد مورد نیاز:

تعدادی قلم یونیکد که میتوانید آنها را از ویندوز قرض بگیرید.

مراحل کار:

- یک پنجره ترمینال باز کرده وسپس دستور زیر را تایپ کنید تا برنامه ویرایشگر vi اجرا شده و فایل پیکربندی Xfree86 را برایتان باز کند:

$ vi /etc/X11/XF86Config

- در برنامه vi در متن فایل بازشده، به دنبال Section InputDevice گشته و پس از پیدا کردن آن، در یک فضای خالی کلید insert را فشار داده و فرمانهای زیر را تایپ کنید:

Option ""XkbOptions"" ""grp:ctrl_shift_toggle""

Option ""XkbLayout"" ""us,ir""

کار کردن با vi مشابه ویرایشگرهای متنی دیگر است. خط نخست به Xfree86 می گوید که با فشرده شدن، Ctrl+Shift زبان صفحه کلید عوض شود و خط دوم، زبان دوم را که فارسی است به آن معرفی میکند.

پس از اتمام تایپ خطوط بالا، کلید Esc را فشار دهید، سپس کلید : را فشار داده و تایپ کنید wq و کلید Enter را فشار دهید. این کار تغییرات انجام شده را ذخیره کرده و به خط فرمان باز میگردد.

- در این مرحله باید دایرکتوری مربوط به فونتهای TrueType را به Xfree86 معرفی کنید. برای این کار، مجددا در خط فرمان دستور vi /etc/fonts/fonts.conf را تایپ کنید. این کار فایل پیکربندی قلمها را باز میکند. به دنبال خط زیر که در ابتدای صفحه است بگردید:

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1

و مجددا با فشار دادن کلید insert خط زیر را زیر آن اضافه کنید:

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/TTF

پس از اتمام کلید Esc و سپس : را فشار داده و تایپ کنید wq تا تغییرات ذخیره شده و از برنامه vi خارج شوید.

- خوب بخشهای مشکل کار را به اتمام رساندید. در مرحله بعدی باید فایل های قلمها را به مسیرهای مربوطه کپی کنید. برای این کار فرامین زیر را تایپ کنید:

$ cp *.ttf /usr/X11R6/lib/X11/fonts/TTF/

پس از اتمام کار، کلیدهای Alt+Ctrl+Backspace را فشار دهید تا Xserver مجددا راه اندازی شود و تغییراتی که ایجاد کردید در سیستم اعمال شود. مجددا در سیستم login کرده و این بار در منوی اصلی قسمت Preferences بخش Font را انتخاب کرده و برای قسمتهایی که در شکل زیر می بینید، یکی از قلمهایی را که نصب کرده اید مثلا فونت Tahoma را انتخاب کنید .

اکنون میتوانید در بخشهای مختلف و برنامه هایی که با استفاده از GTK 2.0 طراحی شده اند، فارسی تایپ کنید.

موفق باشید!

  
  


در حالیکه ممکن است خستگی چشم ناشی از کار با رایانه تاثیر دایمی به روی بینایی نداشته باشد، اما بدون شک مخرب و کاملا نامطلوب و ناخوشایند است.

محققان موسسه مایوکلینیک چند راهکار را برای تسکین و کاهش این خستگی و فشار بر روی چشم ها پیشنهاد کرده اند که عبارتند از:

1- به چشم هایتان استراحت بدهید؛ در طول روز با تمرکز بر روی هر چیز دیگری به جز صفحه رایانه چشم ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهید.

2- محل خود را تغییر دهید. سعی کنید هر 2 ساعت یک بار از جای خود برخاسته و کمی راه بروید. چنانچه امکان دارد برای چند لحظه به پشت دراز کشیده و چشم هایتان را ببندید.

3- پلک بزنید. بسیاری از کاربران رایانه ای حتی به اندازه کافی پلک نمی زنند. این امر منجر به خشک شدن چشم و مشکلات دیگری می شود.

برای اینکه به دفعات بیشتر پلک بزنید باید یک تلاش هوشیارانه داشته باشید. چنانچه این امر مؤثر نبود، می توانید از قطره های چشم که نیازی به تجویز پزشکی ندارد، استفاده کنید.

4- از عینک مناسب استفاده کنید. اگر از عینک یا لنز استفاده می کنید نیز باید مطمئن شوید که عدسی آن برای کار با رایانه مناسب است.


  
  
<      1   2   3