سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با همه دل، خدا را دوست بدارید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :31
کل بازدید :89564
تعداد کل یاداشته ها : 63
103/2/6
6:13 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فرهنگ شیرزادی[34]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

فارسی کردن منوی استارت

قبل از شروع توجه داشته باشید که تغییرات زیر مختص ویندوز XP با منوی پیش فرض است و چنانچه منوی خود را به حالت Classic تغییر داده اید حتما باید دوباره به حالت پیش فرض باز گردید تا بتوانید از نتیجه موارد مطرح شده در زیر استفاده کنید.


با پشتیبانی ویندوز 2000 و XP از امکانات فارسی بخصوص در زمینه نوشتن متن فارسی با Unicode کمتر شاهد عرضه ویندوزهای دست کاری شده هستیم و همه از همین نسخه های نسبتا سالم ( کاری به Crack شدنشون نداشته باشیم!) استفاده میکنند.


اگر شما امکان فارسی نویسی ویندوز XP را مطابق آنچه در قبل توضیح دادم فعال کرده باشید میتواید به راحتی خیلی از شمایلها و اعلانها ویندوز را به فارسی تبدیل کنید.


بسیاری از شمایلها به راحتی با انتخاب آنها و زدن کلید F2 و نوشتن یک متن فارسی درون آن به فارسی تبدیل میشوند مانند : My Computer، My Documents، My Network Places


برای تغییر این مقادیر از Registry هم میتوان استفاده کرد که راه پیچیده تری است ولی گزینه مناسبی برای برنامه نویسان است و همچنین این امکان را برای شما فراهم میکند تا تغییرات را در یک فایل قرار دهید و با اجرای آن تمام تغییرات به یکباره به سیستم اعمال شود.


تغییر بعضی از شمایلها نظیر Recycle Bin و گزینه های موجود در Start Menu به این راحتی نیست و باید حتماً از Registry این کار انجام شود.

البته من این کار رو برای شما أسان تر کردم یعنی شما با دانلود این فایل و اجرای آن تمام تغیرات رجیستری را انجام دادید.
این فایل رو میتونید از این جا دانلود کنید.

برای پیدا کردن مسیر رجیستری به دستور زیر عمل کنید:


1- regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)


2- کلید زیر را از HKEY_CLASSES_ROOTCLSID پیدا کنید:


{2559a1f0-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

توجه: فراموش نشود منوی استارت شما نباید در حالت Clasic باشد.