سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درِ دانش را استوار کنید که در آن شکیبایی است . [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :21
کل بازدید :89693
تعداد کل یاداشته ها : 63
103/2/11
6:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
فرهنگ شیرزادی[34]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 


در نوار منوی Windows Explorer در قسمت view > Folder Options می توان خصوصیات پوشه های ویندوز را تغییر داد . این امکان گاهی اوقات برای ما مفید و ضروری است ؛ اما اگر نخواهید کسی تنظیمات پوشه های شما را به هم بریزد ، در رجیستری ویندوز در کلید :

HKEY _ USERS \ >DEFAULT \ software \ Microsoft \ Windows \ Current Version \ Policies \ Explorer

یک مقدار عددی ( DWORD ) به نام Nofolder Options بسازید و به آن مقدار یک را بدهید . بدین ترتیب دیگر راهی برای ورود به کادر محاوره های تنظیم پوشهه ا وجود نخواهد داشت و حتی میانبر Start - > settings>-folder Option ... نیز حذف خواهد شد .


  
  
تبدیل فیلمهای قدیمی به DVD یا CD
 
حتما شما فیلمها و ویدئوهایی را دارید که بسیار قدیمی هستند و بر روی نوارهای 8 میلی متری VHS می باشند و کیفیت اولیه خود را از دست داده اند . با درایوهای Hybrid (دورگه) شما می توانید فیلمهای قدیمی خود را به سرعت به DVD یا CD تبدیل کنید. بنابر خبر اختصاصی از دکسیگنر , سونی درایو دو رگه ای را برای تغییر نوارهای مغناطیسی قدیمی به ویدئوهای دیجیتالی بر روی DVD یا CD ارائه داده است . نوارهای مغناطیسی اگر هم که قدیمی نباشند پس از هر بار تماشاکردن کیفیت آنها پایین تر می آید و در رطوبت و گرما نیز کیفیت صدا و تصویر آنها تغییر می کند اما CD ها و DVD ها پس از صدها بار اجرا کردن باز هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و کمترین فضا را نیز برای نگه داری اشغال می کنند و دستیابی به هر بخشی از فیلم در آنها بسیار ساده می باشد . سونی با ارائه این درایوهای جدید به کاربران , تبدیل فیلمهای VHS را به DVD یا CD بسیار ساده کرده است و هر کاربرای می تواند با کامپیوتر شخصی خود در کمترین زمان این کار را انجام دهد . این درایوهای دورگه DVDirect نام دارد و سونی ارزش 300 دلاری برای آنها در نظر گرفته است. برای استفاده از DVDirect کاربران نیاز به کامپیوتر پنتیوم 4 , ویندوز 2000 یا XP و USB 2.0 دارند , سونی نرم افزار Nero را نیز برای انجام این عملیات انتخاب کرده است.

  
  

شما می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند IP Disconnect یا Rocket و دانستن IP شخص مقابل، او را از اینترنت بیرون بیندازید.


  
  

معمولا سطح هارددیسک به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و هر بخش ویژه ی اطاعات خاصی که باید در جای خود باشند تا سیستم به خوبی و با سرعت کار کند. هرگاه برنامه ای را نصب و یا فایلی را کپی می کنید، در جایی قرار می گیرند. وقتی که بعد از مدتی آنها را پاک می کنید، جای آنها خالی مانده و در نتیجه ساختار هارددیسک و درایوها به طور نامنظم و به هم ریخته شده و باعث کاهش کارایی و سرعت دستگاه می شود. به همین دلیل باید هرازچند گاهی با استفاده از فرمان Defrag در Systemtools به این وضعیت سامان بخشید. برای این که این کار را راحت تر انجام دهیم، یک فایل جدید به نام context_defrag.inf در Notepad بسازید و متن زیر را در آن تایپ کنید (توجه داشته باشید هنگام ذخیره کردن فایل گزینه All Files را انتخاب کنید نه Text Documents) Context_defrag.INF Adds Defrag to The right clickcintext menu in windows XP [Version] ""$ Signature=""$ CHICAGO [Default Install] AddReg=AddMe [AddMe] ""Drive\Shell\Defrag\command ""EFRAG.EXE%1""، HKCR سپس راست کلیک کرده دکمه Install را انتخاب کنید. این کار یک منوی جدید در XP اضافه می کند که توسط آن می توانید به طور خودکار درایوها را Defrag کنید. به این صورت که در پنجره ی My Computer روی درایو مورد نظر کلیک کرده و گزینه Defrag را انتخاب کنید. پنجره ای ظاهر خواهد شد و درایو Defrag می شود. وقتی که این کار به پایان رسید پنجره بسته می شود. اگر بخواهید این قابلیت را حذف کنید، از منوی Start، گزینه Run را اجرا کرده و regedit.exe را تایپ کنید. به آدرس HkEY-CLASSES-ROOT\Drives\Shell رفته و پوشه ی Defrag را پاک کرده و Regedit را ببندید.


  
<      1   2